Telefón:0944 344 053
E-mail : opravaturba@opravaturba.sk
Počítadlo
Celkom 588078 Týždeň 588078 Dnes 865 Online 29 |
Ako jazdiť s turbomStudený štart motora
Pre motory, ktoré sa vyrábajú v súčasnosti nie je potrebné pred jazdou v chladnom počasí dlhodobé zahrievanie. Pri štarte studeného motora doporučujeme nechať na voľnobehu motor bežať približne 10 až 20 sekúnd a začať jazdu.
Prečo nenechávať motor bežať na voľnobehu:
· pri znižujúcej teplote oleja sa zvyšuje vyskozita motorového oleja · zvyšujúcim opotrebením motora sa tvorí väčšie množstvo karbónu a preniká do olejovej náplne väčšie množstvo sadzí. Výsledkom je zvyšujúca sa hustota motorového oleja. · pri voľnobežných otáčkach olejové čerpadlo dodáva nízky tlak do mazacieho systému, s ktorým sa nedosiahne požadované premazanie kvapalinových ložísk. Na kvapalinových ložiskách sú mazacie kanáliky o priemere Ø0,5mm.
Pri sčítaní niekoľkých vymenovaných negatívnych dôvodov, vzniká riziko polosuchého až suchého trenia kvapalinových ložísk turbodúchadla, lebo nedôjde k pretlačeniu motorového oleja cez mazacie kanáliky v turbodúchadle (turbe), ktoré majú priemerne priemer Ø0,5mm.
· pri zjazde z kopca po predchádzajúcej jazde do kopca sa nesmie vyradiť rýchlosť. Brzdením motorom sa ochladzuje Turbodúchadlo (turbo), a tak sa znižuje riziko napekania oleja na rozpálených stenách turbodúchdla (turba). · pred vypnutím motora je potrebné nechať motor bežať na voľnobehu minimálne od 1/2 minúty až do 3 minút v závislosti od toho, ako bol motor zaťažený pred vypnutím. Doba zachladzovania turbodúchadla sa musí úmerne predĺžiť na výkonných motoroch (napr. s výkonom 100kW/dm3 aj 20 minút). · Ochladzovanie turbodúchadla (turbodúchadiel), je dôležité najmä po jazde nad priemernou spotrebou napr. s prívesom, karavanom, po diaľnici, do kopca, alebo po jazde brzda/plyn. |